Followers

Sunday 12 May 2013

Chinese look ? Mix or chinese ?

Assalamualaikum, hai. Semoga semuanya sihat dan baik baik okay. Kalau tak sihat tu makan ler ubat. Macam taktau lak kan. Entry kali ni nak cakap pasal muka sebiji sepesen macam chinese. Hahaha. Macam kena je dengan diri ni. Hihihi.


Okay, okay. Bila aku pergi mana mana orang mesti pandang jika sebelah aku tu lelaki or perempuan melayu. Hahaha. Maybe dalam kepala dorang pikir macam ni "lelaki tu chinese tapi jalan dengan orang melayu" haha. maybe lah kot. Aku mana reti nak baca pikiran orang ni. Kalau reti pun aku diam jer. Hahaha istimewa tu weii boleh baca pikiran orang. :P
                             
******************************

Yang atas tu satu kes, ada lagi kes lain. Apa ni kes kes ? Dah macam Detective Conan lak nak huraikan segala kes. Hahaha. Bila aku masuk kedai yang memang pemiliknya chinese or pekerja dia chinese mesti nak cakap mandarin dengan aku. Haaa ! Time tu aku memang diam jer sebab tak paham. And bila dia dah habis bebel kan aku cakap lah "I'm sorry. I don't know what you talk. I'm malay not chinese" And amoi tu cakap lah "haiya, mati mati saya ingat awak chinese lah. Muka you nampak chinese sangat". Yang tu okay lagi. Ada satu  auntie tu cakap dengan aku "haiyoo, bikin malu lo tak pandai cakap chinese" Malu pluss pluss time tu. Start dari tu lah aku rapat dengan sepupu belah ayah aku ni untuk belajar cakap mandarin. Boleh la sikit sikit. Kalau aku jumpa auntie tu lagi biar aku pulak cakap mandarin biar dia terdiam. Dulu perli aku kann. *senyum sinis*

******************************

Kes ketiga pulak bila aku pi supermarket beli barang. Mesti korang ada nampak amoi bagi free test minum kan ? Tak kira lah Milo, nescafe, kopi janda mahupun enfagrow, yang penting dorang bagi minum percuma. Dan semestinya orang yang minum tu, dalam 100, belum tentu ada yang beli produk tu.

Selalunya jaga kaunter tu amoi cina. Selalu aku lalu sana, dia sanggup keluar kaunter, bagi cawan minta aku test. Pergh ~ keadaan inilah buat beta perasan handsome and macho habis. Macam biasa, asal pandang muka aku, tidak boleh speaking melayu, confirm speaking mandarin. Aku terus terang je cakap aku melayu. Dia senyum, time tu muka dia merah gila. Comel sangat. Haha !

******************************

Sebenarnya aku bersyukur sangat dijadikan macam ni. Aku boleh bergaul dengan semua kaum. Even kadang kadang aku rasa sedikit bangga sebab bapa aku ni memang handsome gila. Bila turun kat anak dia lagi lah makin handsome. Haha. Mula lah nak riak. Astaghfirallahhalazim. Ampuni aku Ya Allah.   Okay lah, penat lah membebel panjang panjang ni bukan orang nak baca pun kan. *lambai tangan* 








No comments:

Post a Comment