Followers

Thursday 9 May 2013

Jatuh Cinta Dekat Kawan Baik ?

Assalamualaikum, hai hai and hai. Perghh ! Dah berhabuk dengan sawang labah labah my diary bucuk ni. HAHA ! Haaa ! Korang sihat tak ? Hope sihat alhamdulilah yerr. Bila tak on laptop banyak je idea nak cerita kat blog ni tapi bila dah on macam krik krik krik jer. Idea tak de langsong ! Menyampah ! Malas nak membebel macam makcik makcik ni. Wan nak cerita something. Cerita realiti k bukan fantasi.

 

"JATUH CINTA DENGAN TEMAN BAIK" Perghh ! Panas gila topik. Bukan panas jer terbakar dah ni. Hahaha, Ridzwan stop merepek k. Tampar karang nanti baru tau ! Ehem, ehem. Kawan ? Cinta ? Hmm, sungguh dulu aku tak pernah percaya yang perhubungan kawan tu boleh menjadi saling mencintai. Tapi sekarang, aku kena percaya sebab aku alaminya. Hiyaaa ! Macam mana siak nak elak benda dah berlaku.

I don't know When I Love You ? Why I Love You ? Why I Always Miss You ? Why I bla bla bla. Hm, aku  ingat jika kita berkawan dengan someone yang berlainan sex ni tak akan ada feeling apa apa. Tapi aku silap, semakin kita rapat dengan dia kita makin selesa dengan dia. Even kadang kadang kasar sikit percakapan tu tapi dah nama pun kawan so tak amik hati sangat lah kann. :)

Yes. Now aku tahu aku memang cintakan dia. Cintakan kawan baik sendiri ? Cintakan orang yang dah berpunya ? Ya Allah ! Kejamnya aku jadi orang ketiga ? Dulu aku benci sangat orang ketiga dalam perhubungan ni tapi aku pulak jadi orang ketiga. Tapi aku baik. Aku tak hancurkan hubungan dia. Aku always support hubungan dia. Susah sangat nak tengok orang yang kita sayang ni bahagia dengan orang lain. Perit gila hati. Tapi kita kena percaya akan JODOH yang di aturkan Allah. :')

Kini, aku tahu dia juga mempunyai perasaan yang sama terhadap aku sejak lama lagi. Kenapa aku tak pernah sedar dulu ? Kenapa setelah dia berpunya baru aku sedar segalanya. Baru aku sedar dia sering beri clue yang dia cintakan aku. Kenapa aku lambat sedar ? Stupid ! Sebab aku kejar orang yang aku cinta. Padahal orang yang aku cinta tu banyak kali sakitkan aku. Cinta Itu Sungguh Membuatkan Aku BUTA ! Baru dia luahkan segalanya. Maybe sebab takut hanya dia seorang yang mempunyai perasaan sebegitu. Ye laa, tepuk sebelah tangan mana lah nak bunyi. 


Aku percaya Cinta Itu Tak Semestinya Memiliki. Tak semua yang kita harapkan menjadi milik kita. Maybe Allah nak uji kita saat ini. :)  Jika awak jodoh saya, saya pasti suatu hari kita akan bersama. Saya doakan awak dengan Adam. Saya pasti Adam boleh jaga awak. Adam sayangkan awak sebab tu sesibuk mana pun  dia dia cari masa untuk berhubung dengan awak. Hargailah dia. Saya pasti dia tak akan sesekali kecewakan awak. :)

P/s : Andai itu takdir yang saya kena terima, saya minta Allah tolong hapuskan segala perasaan cinta saya kat awak. Biarlah kita berkawan. Saya minta maaf sebab cintakan awak. Saya taknak jadi orang ketiga dalam perhubungan awak dan dia. Biarlah saya tanggung kepedihan dan keperitan dalam hati saya asalkan awak bahagia. Even now awak dah tau perasaan saya kat awak, saya pasti benda ni tak akan mengubah segalanya. Kita tetap kawan. Kawan Till Jannah. :)


4 comments:

  1. Replies
    1. amazing apa nya. salah ada lah. mencintai org yg dah berpunya. ish2.

      Delete
    2. situasi yang sama mcm sy. sy ada kwn yang sangat rapat (kenal sejak 3 tahun lalu). dia dah ada gf, sy pun dah ada bf. tapi kami masing2 ada perasaan. dh x boleh couple, jadi berkawanla saje lah mampu. kadang2 bila jumpa memang terasa sakit bila si dia berbalas-balas mesej. sama dengan dia, bila saya berbalas-balas mesej, dia akan mendiamkan diri.. nanti bila dah balik dia akan mesej, "jeles awk msj dgn pakwe...". situasi ni betul2 sangat sukar. kadang2 terpikir nak je putuskan kasih dan terus berkawan dengan dia, mana tahu berakhir dengan bahagianya? hehe

      Delete
  2. tp kdng2 sakit gak.x kuat nk tgk dia bhgia

    ReplyDelete